Budget-Bucketlist voor zomervakantie met kinderen



De zomervakantie gaat beginnen! Ik wil het niet vol plannen en R. continu moeten vermaken; van verveling word je creatief, nietwaar? En het is de bedoeling dat hij echt tot rust komt, met hem continu blootstellen aan prikkels bereik ik dat niet mee.
Mijn insteek is wel om nieuwe ervaringen op te doen en plekken te bezoeken waar we nog niet eerder zijn geweest.



1.

Naar de bioscoop met mijn jongste zoon. Dat wordt de allereerste keer voor hem, via Optimel eurosparen kan ik kaartjes met 40% korting bestellen :)
De film Verschrikkelijke Ikke 3 lijkt me erg leuk om samen met hem naartoe te gaan.

2.

Kamperen in de achtertuin. We kochten een tent bij de Action (€28,-) omdat we, mocht het lukken dat beide kinderen uit logeren kunnen, graag eens willen paalkamperen. Dat heb ik vorig jaar met vriendin H. gedaan en wat een geweldige ervaring. Je kunt op bepaalde plekken gratis wildkamperen in het bos, zie deze link voor meer informatie.

3.

Naar een kinderboerderij met de kinderen, bijvoorbeeld het Griendtsveenpark.  Toegang is gratis, er is een speeltuin en er zijn verschillende dieren te zien.

4.

Met de trein reizen met zijn vieren. Dit hebben we een keer eerder gedaan, we zijn in Amsterdam uitgekomen en de kinderen vonden het geweldig! Er zijn vaak leuke acties online, zo konden we de vorige keer met zijn tweeën voor €20,- onbeperkt reizen.

5.

Yoga doen met m'n jongste. Ik heb op mijn verjaardag een boek gekregen van een vriendin: "Yoga voor peuters en kleuters", daar gaan we mee aan de slag! De jongste vindt het reuze interessant als ik yoga doe, hij heeft zelf ook een yogamat (roze, dat is mijn lievelingskleur!); ik ben benieuwd hoe het uitpakt!

6.

Zelf broodjes bakken boven een kampvuur. Of in ons geval een vuurkorf. Dat heeft R. gedaan met het pleinfeest bij hem op school en dat was zó leuk; dat wil ik ook thuis eens proberen.

7.

Bramen plukken in het wild en er daarna samen jam van maken. Of een cake.

8.

Naar de zee gaan: Uitwaaien en mooie schelpen zoeken.

9.

Geocachen met de kinderen. Het "schatzoeken" vinden ze geweldig; "Waar hebben de piraten de schat verstopt?" Want een schat hoort bij piraten, dat heeft die L. heel goed bedacht!

10.

Varen in een boot, dat hebben de kinderen nog nooit gedaan. Een dagje wandelen op een waddeneiland lijkt me erg leuk, of een  dag naar Giethoorn en in een fluisterbootje daar de kanalen over varen.

11.

Leren hoe te vliegeren. Ik heb bij de kringloopwinkel een vlieger op de kop getikt, we kunnen bij gunstige weersomstandigheden mooi op het veld vlak bij ons huis dit proberen. Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan, ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.


12.

Een blote-voeten-pad lopen! Kijk hier voor een overzicht van de paden.

Reacties