Lekker en leuk: Versierde chocolade brokken

Bij Pasen hoort chocolade vind ik, toch ben ik er dit jaar in geslaagd om geen paaseieren te kopen. Wat een wilskracht hè?

Wel had ik zin om wat leuks te maken om mee te nemen naar mijn moeder en stiefvader, waar we 's avonds gegeten hebben.

Waarom dan niet zelf iets leuks met chocolade gaan maken? Het zijn chocoladebrokken geworden, versierd met nootjes, fudge, m&m's, kokos, rozijntjes en confetti.

Niet suikervrij of ook maar enigszins verantwoord, gewoon een flinke overdosis suiker.

Lekker en erg leuk om te maken met m'n peuter, wat hebben we veel plezier gehad met het versieren van de chocolade. Toch is het erg simpel om te doen. Dit ga ik zeker vaker doen! 

Ingrediënten:
  • 1 reep witte chocolade (100 gram)
  • 2 repen melk chocolade (100 gram)
  • kokosschaafsel
  • noten als amandelen, pistachenoten, hazelnoten, pecannoten, in stukjes gehakt
  • fudge in kleine stukjes gesneden
  • rozijnen
  • mini m&m's of m&m's in stukjes
  • suikerconfetti
  • chocoladebolletjes
Zo maak je het:

Leg een stuk bakpapier op een bakplaat. Smelt de chocolade. Dit gaat makkelijk en veilig wanneer je eerst water kookt in de waterkoker, dit in een pannetje giet en hierin een kom zet met daar de stukken chocolade is. Af en toe doorroeren en het is in een paar minuten gesmolten.

Smeer de gesmolten chocolade uit op de bakplaat, niet te dun want de versiering moet wel goed kunnen hechten. 

En dan het leukste deel: Versieren! Ik heb gekeken wat ik in huis had, cupcake toppings zijn mooi klein en goed te gebruiken. Maar je kunt alles gebruiken wat je lekker vind, ik had ook nog een paar stukjes fudge liggen, deze heb ik in kleine stukjes gesneden.

Laat dan de chocoladeplakaat hard worden in de koelkast, een half uurtje was bij mij wel voldoende.
Breek de chocolade in stukjes, doe het in een leuk bakje of doosje en klaar is je zelfgemaakte cadeautje. 
Het staat prachtig feestelijk in een glazen pot. En het is ook superlekker!

Tip: Voor een meer verantwoorde variant gebruik je pure chocolade, minstens 72% en versier je dit met noten, kokos, rozijnen, cranberries, tutti frutti of popcorn. Niet zo kleurrijk, maar daar word ik net zo blij van.


Reacties