Maak de wereld iets leuker: ga babyjoggen!


Als ik ga hardlopen, dan is het 4 van de 5 keer gezellig met R. mee in de wandelwagen, ook wel babyjoggen genoemd. In mijn geval is het inmiddels al peuterjoggen, R.is de 2 jaar al gepasseerd tenslotte.


Ik doe dat nu al bijna twee jaar lang en het blijft leuk om te doen. Waar R. eerst vooral vaak ging slapen, het hobbelt lekker in zo'n wandelwagen, dat wiegde hem altijd zo in slaap, is het nu zover dat hij heel erg bezig is met zijn omgeving en met het benoemen van alles.
"Mama, eend!" (Dat kan van alles zijn, alle vogelachtigen noemt hij eend). Nee schatje, die zwarte vogel daar, dat is een kraai. "Kaaie"
"Plisie!" Alles met strepen op de auto valt in die categorie, naast de "echte" politie ook brandweerauto's, ambulances en andere overheidsdiensten.
"Mama, paard met jas!"  is een paard met paardendeken. "Koeie", "gapen" (schapen), "konteeje" (container), de wereld is machtig interessant gezien door de ogen van een peuter.
Leuk zijn ook de reacties van mensen die je onderweg tegenkomt. Bij bijna iedereen verschijnt er op zijn minst een glimlach op het gezicht, truckers hebben vaak de neiging te toeteren, automobilisten steken vaak de duim op en fietsers fietsen wel eens gezellig een stukje met mij op onderwijl een gesprek voerend. Ik ben blij dat ik inmiddels een goede conditie heb en ook in staat ben een fatsoenlijk gesprek te voeren tijdens het rennen.
Duimen, high-fives, leuk om te zien dat mensen positief op mij (ons) reageren.



Schijnbaar zijn we ook wel een opvallende verschijning, het is zelfs zover dat ik al in de supermarkt wordt aangesproken door (voor mij) onbekenden: "Hee, u bent die mevrouw die altijd met haar zoontje rent. Goh, wat knap zeg." Bekenden die mij spotten, "ik zag je gister nog rennen", grappig is dat.


Maar het mooiste compliment kreeg ik een aantal weken terug van iemand die ik onderweg tegenkwam, hardlopend achter de wandelwagen. "Hee, ik ben niet meer de enige babyjogger, wat leuk!" riep ik naar hem. 
Vertelde hij me dat hij mij vaak zag rennen (schijnbaar woont ie vlakbij) en door mij geïnspireerd raakte om het hardlopen weer op te pakken. Hij had geen oppas overdag, dat hield hem tegen, maar door mij heeft hij een flexibele wandelwagen met drie wielen gekocht (hij had goed gekeken naar mijn exemplaar) en rent hij nu samen met zijn dochter van 3. Super toch?!




Reacties

Tanja zei…
Wat leuk dat je die buurtbewoner hebt geinspireerd! ;-)