DIY: Foto wandplanken van restjes hout #budget



Normaal ga ik elke dag sporten, meestal hardlopen. Maar sinds enkele weken heb ik behoorlijk last van mijn knie, die lijkt overbelast te zijn (zgn lopersknie). Om het hardlopen niet voor altijd te verpesten luister ik nu toch maar naar mijn lichaam en neem ik rust, hoe moeilijk ook.
Om toch mijn energie en onrust kwijt te kunnen probeer ik nu de klussenlijst af te werken en heb ik de overloop gesausd. 

Dat mocht ook wel eens een keer gebeuren, we wonen nu 7 jaar hier inmiddels. We hebben zo'n nooit eindigende klussenlijst, maar dit kan ik weer afstrepen!
Het lijkt heerlijk fris weer nu, het is ook absoluut niet vervelend werk om te doen, maar om jezelf ertoe te zetten; tsja. De beren op de weg blijken vaak afwezig te zijn achteraf.

Ik had aan de ene wand foto's hangen en aan de andere wand onze kunstzinnige uitspattingen.
Ik wilde niet weer lukraak gaten in de muur spijkeren en bedacht dat het mooier zou zijn om fotowandplanken te maken op alles op te etaleren.
Je kunt naar de Action, Hema of Ikea gaan en ze daar kopen natuurlijk; ik ben zelf met latjes aan de slag gegaan.

Wie wat bewaard heeft snel de schuur vol, maar nu kwam ons gehamster goed van pas.
Met restmateriaal hout, wat schroeven en een middagje passen, meten en boren heb ik nu een toffe plek om foto's, posters, schilderijen en tekeningen uit te stallen.

Ik vind het te druk voor in de woonkamer, maar de loze ruimte boven het trapgat leent zich hier uitstekend voor.
Zo is het ook makkelijker om eens iets anders neer te zetten 😇

Het is heel simpel; eerst schroef je een lat aan de muur, daar schroef je dan een bredere lat op om een opstaande rand te creëren zodat de foto's/lijsten/posters niet eraf kunnen vallen. Tadaa! Simpel hè?
Natuurlijk kun je alles nog in een mooie kleur schilderen, ik vind voor nu de naturelle houtkleur juist wel leuk.

Reacties