Homemade granola met cacao en gojibes



Ik had deze week twee maal amandelmelk gemaakt (ik heb een notenmelkzak gewonnen, ideaal om zelf notenmelk te maken) en daar bleef pulp van over. Omdat ik het zonde vind om dit weg te gooien heb ik besloten zelf eens granola te gaan maken. M'n jongste zoon wilde graag helpen, de schat.




Ingrediënten:

  • 2 cups havermout
  • amandelmeel of amandelpulp, ca. 3/4 cup
  • 3 el gesmolten kokosolie
  • 4 el ahornsiroop
  • 2 el water
  • 2 el cacao
  • 1/2 cup chiazaad
  • 1/2 cup zonnebloempitten
  • 2 tl kaneel
  • 1 tl kardemom
Mix alles door elkaar in een kom, spreid het uit op een bakplaat met bakpapier en bak dit zo'n 20 minuten in de oven op 175 graden.

Het gaat verrassend lekker ruiken in huis :)
Lekker met sojayoghurt of notenmelk als ontbijt, naar het schijnt blijft het 1 a 2 weken goed in een afgesloten pot.

Ik heb er nog wat stukjes abrikozen, 2 handen gojibessen, pruimen en cacaonibs doorheen gedaan toen het afgekoeld was en ik het in de voorraadpot deed. Dat wordt lekker ontbijten de komende week voor mij!



Reacties