Budgettip: Badkamer volledig vernieuwd voor minder dan €2000,-


Toen we het huis kochten in 2010 waren we al voornemens de beige/bruine jaren 80 badkamer zo snel als mogelijk te verbouwen.
Maar het was niet de enige klus in dit huis, het belandde onderop de kluslijst. Totdat onze oudste zoon dwars door het douchescherm ging en we via via een gratis bad kregen van mensen die hun badkamer gingen verbouwen en dit over hadden.

Het heeft al met al wel een jaar geduurd, op het moment dat we in de verbouwing zaten heb ik het vaak vervloekt dat we zo eigenwijs waren om het zelf te gaan doen, maar het budget was er niet naar om alles te laten doen.

Grappig is hoe snel je de frustraties weer vergeet als het eenmaal af is. We hebben de volledige badkamer helemaal vernieuwd voor nog geen €2000,-. Echt waar. Als we dat vertellen krijgen we altijd blikken vol ongeloof; hoe we dat in vredesnaam hebben gedaan?

Ten eerste door alles wat we konden zelf te doen. Ik kan inmiddels voegen, ik heb zelf het bad betegeld, met af en toe hulp van mijn stiefvader hebben we alles zelf gedaan, op het tegelen van de vloer en muur en het kitten na.

Ik heb alles in de aanbieding gekocht. Ofwel met een kortingsbon uit de folder bij de bouwmarkt, of in de koopjeshoek. Elke keer dat ik een bouwmarkt bezoek snuffel ik even rond in de koopjeshoek, zo heb ik heel veel leuke koopjes kunnen scoren.
  • Douchescherm 80 x 200 cm, 8 mm veiligheidsglas met nanocoating komt van Mega tegel en sanitair in Coevorden: €224,- 
  • Badkraan Hans Grohe; €50,- koopjeshoek Praxis (normaal €200)
  • Doucheset Grohe met 70 % korting Karwei
  • Douchedrain Plieger 75 % korting Verkoophuis (Wehkamp outletshop) Slagharen
  • Verwarming Plieger met 25 % korting Praxis
  • Wc set met inbouwreservoir Plieger met 30% korting Karwei
  • Wc drukknop koopjeshoek 70% korting Praxis
  • Wastafel plus kast Ikea
  • Wastafelkraan Action  aanbieding €15,-
  • Spiegel met ledverlichting rondom Ikea
  • Tegels vloer koopjeshoek 50 % korting Praxis
  • Tegels wand aanbieding 50 % korting Praxis
  • Tegels bad 25 % korting Praxis
  • Tegellijm Duitsland bouwmarkt (in Emlicheim, hier net over de grens. Scheelt enorm in prijs!)
  • Tegelvoegen Duitsland bouwmarkt
  • Dorpel: Raab Karcher. Door hen op maat gezaagd
  • Gipsplaten muur en plafond, speciaal voor vochtige ruimtes: Raab Karcher en Karwei.
  • Kozijn zelfgemaakt, hout Karwei
  • Wc rol houder gekregen
  • Wc borstel houder: Action
  • Handdoekhaakje met zuignap: Hema
  • Verf en saus hadden we zelf nog.
Ik ben echt onwijs blij ermee én heel erg trots dat we het zelf hebben kunnen doen. We zijn tot meer in staat dan we wisten; ik ben gewoon begonnen en heb gekeken hoe ver ik kwam.

Leven volgens het Pippi Langkous principe: Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Reacties