Budgettip: Dopper drinkflessen

Duurzaam leven streef ik na, dat moge duidelijk zijn inmiddels ;) Ik kies voor een veganistische levenswijze omdat ik een zo klein mogelijke impact wil hebben op onze planeet, een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk. Ik wil voor mijn kinderen en alle volgende generaties een mooie, groene en gezonde planeet achterlaten.


 De dop is meteen een handig bekertje, fijn voor onderweg.


Goed, duurzaam leven dus. Iets wat goed hierbij past is de Dopper drinkfles.
Gemaakt door een Nederlands bedrijf en BPA-vrij. Hun missie is dat er voor iedereen op de wereld toegang is tot veilig drinkwater.
De reden voor het bestaan van Dopper is dat er ontiegelijk veel plastic afval geproduceerd wordt door ons, waarvan slechts 1% gerecycled wordt. Veel plastic afval komt via ons afwateringssysteem in de oceaan terecht, waar er jaarlijks miljoenen dieren sterven door dit plastic. Voor de productie van 1 plastic flesje is 1 liter water en 1 liter olie nodig.
Bizar toch?! Ik koop nooit meer water in een wegwerpflesje, sowieso is bronwater best wel stom om te kopen. Ons drinkwater is van bijzonder goede kwaliteit en overal verkrijgbaar. Een flesje bronwater is honderden malen duurder dan eenzelfde hoeveelheid kraanwater.

Mijn zoons lusten geen water, daar heb ik toch wel wat steekjes laten vallen in de opvoeding vind ik. Maar.. Mijn oudste vindt mijn Dopper fles erg interessant, ik heb hem nu zelfs zover dat hij een slok water drinkt 's avonds uit mijn fles na het tanden poetsen. Wie weet kan ik het ooit nog rechtbreien ;)

Dat begint dus met een uitnodigende fles om het water uit te drinken, ik heb voor ons alle 4 een fles besteld bij Fonq. Een mooie paarse voor mijzelf natuurlijk, een groene en blauwe voor de kids en een witte voor vriendlief.

Normaal kosten de flessen €12,50 per stuk, nu is er de mogelijkheid om ze bij fonq.nl met dubbele korting te kopen. 
De flessen zijn namelijk nu 1+1 gratis, maar met de code VERJUETBJQ krijg je €5,- korting bij besteding vanaf €20,- én wordt het gratis thuisbezorgd. Dus in plaats van €50,- betaal je €20,-  voor 4 flessen.
Oh ja, ze zijn vaatwasmachinebestendig tot 65 graden, er past 450 ml in en ze zijn geschikt voor koude, niet bijtende drankjes. Handig! Mocht het water drinken dan echt niet lukken, kan ie altijd nog gebruikt worden voor suikervrije ranja.

Reacties