DIY: Houten huisje maken

*Houten huisjes


Houten huisjes, ik vind ze zo schattig en vooral zo'n leuke en simpele decoratie. Je kunt ze voor een paar euro op de kop tikken bij de Xenos bijvoorbeeld, maar je kunt natuurlijk ook gewoon zelf aan de slag gaan.

Ik had nog 3 restanten van een houten balk liggen, ik heb een verstekzaag geleend van m'n stiefvader en ben aan de slag gegaan. Het is net zo simpel als het eruit ziet, met een half uurtje was ik wel klaar.


Benodigdheden:
  • Houten balk
  • Verstekzaag
  • Lijmtang
  • Potlood
  • Meetlint
  • Verf
  • Kwast
  • Schuurpapier
Zo maak je het:

Zaag de balk op maat. Ik heb 2 stukken van 16 x 7 en 1 stuk van 11x7 gebruikt. Meet het smalle stuk op, deel dit door 2 en zet een streep daar.
Zet de balk vast in de verstekzaagmal met een lijmtang, zodat deze goed op zijn plek blijft zitten en zaag de hoek eraf. Balk omwisselen en de andere hoek eraf zagen. Zo krijg je eenvoudig een mooi en recht dak op je huisje. Even de randjes schuren en klaar is je huisje! Ik heb ze nog in de (grond)verf gezet en ga ze nog een kleurtje geven, maar dat hoeft natuurlijk niet. Nu moet ik alleen nog beslissen of ik ze een plekje ga geven in de woonkamer of op de kinderkamer(s).




Reacties