Bijzonder mooi initiatief: Berendekens

Heel af en toe tref je ze, een paar ontzettend bijzondere mensen. Er is een groep vrouwen met een gezamenlijke hobby, namelijk haken. Zij zijn op het idee gekomen om berendekens te gaan haken voor een speciale doelgroep: Alle kinderen die om wat voor reden dan ook het moeilijk hebben en extra liefde en warmte kunnen gebruiken. Het is ongelofelijk, maar ze doen dit vrijwillig. Sterker nog, alle kosten die ze maken betalen ze uit eigen zak! Ik wist niet dat altruïsme nog bestond in de huidige maatschappij, maar deze vrouwen bewijzen dat dat wel degelijk het geval is.
Ik had het geluk hierop te worden gewezen door een ouder in een lotgenotengroep op Facebook. Ik heb eens een kijkje genomen op de site van Berendekens. Ik ben lid geworden van de groep op Facebook (voor de haaksters die geïnspireerd raken en mee willen doen: berendekens op facebook) en ben ze een tijdje gaan volgen, mijzelf verbazend over de prachtige dekens die ze om de meest uiteenlopende redenen maken.

En ik heb de stoute schoenen aangetrokken vorige week, ik heb L. opgegeven voor een berendeken. L. mag graag op de bank of in zijn zitzak rusten onder een deken, wat is nou mooier om dat te doen onder een deken die speciaal voor heb gemaakt is?
Ik kreeg al vrij vlot een mail terug, L. kwam in aanmerking! En dat niet alleen, ook krijgen zowel L. als R. een gehaakte knuffelbeer erbij.

Prachtig! Ik ben er door geraakt en vind het erg ontroerend, dat er volstrekt vreemden zijn die zo begaan zijn met je.
Ik kan niet wachten tot ik het verbaasde koppie van L. zie als hij de deken krijgt. <3

Reacties

mathilde zei…
Oh wat wordt dat mooi .. L zal er vast blij mee zijn
anita zei…
Mooi! En inderdaad, wat een mooi initiatief! Hoop dat hij er veel plezier van heeft!